V marketingu se dnes točí hlavně digitál. Sociální sítě, bannery, PPC… všude samý pixel. Jenže zatímco firmy sypou peníze do online prostoru, jeden „starý dobrý“ formát se drží překvapivě silně — statické reklamní plochy.
Který typ reklamy tedy opravdu funguje? A kdy dává smysl investovat do fyzických nosičů místo digitálních kampaní? Pojďme to rozebrat bez přikrášlování.
Digitální reklama: rychlá, flexibilní, ale přetížená
Digitál má nesporné výhody:
Ale jsou zde i nevýhody:
Digitální prostředí je dnes extrémně přehlcené. Uživatelé jsou bombardováni stovkami reklam denně. Automaticky je filtrují — vědomě i podvědomě. Bannery končí v bannerové slepotě, sociální sítě snižují organický dosah a reklamní systémy zdražují.
Digitál funguje. Ale čím dál víc platí, že bez pořádného rozpočtu jste jen další neviditelný inzerent v přeplněném feedu.
Statické reklamy jsou možná méně „cool“, ale zato překvapivě účinné
Statické reklamní plochy v restauracích, fitness centrech, ordinacích nebo školách mají jednu zásadní výhodu: nelze je vypnout, zavřít, přeskočit nebo zablokovat.
A právě to v době digitální saturace získává na hodnotě.
Výhody statických ploch:
Navíc offline prostředí nemá „konkurenční hluk“ jako digitál. Vaše reklama stojí sama o sobě – bez scrollování a bez dalších 20 bannerů kolem.
Kdy digitál vyhrává?
Digitální reklama dává největší smysl, když:
Online je prostě skvělý na výkonnostní marketing a okamžité měření výsledků.
Kdy statické plochy poráží digitál?
Statické reklamní nosiče fungují nejlépe tam, kde se chcete:
Typicky:
Nejlépe funguje ale kombinace obojího
Nejúspěšnější firmy nedělají „digitál vs. offline“. Dělají digitál a offline zároveň.
Statická reklama buduje důvěru a povědomí.
Digitál pak sbírá konverze a dotahuje zákazníky „do akce“.
Statické reklamní plochy vloží značku do hlavy. Digitál pak připomene: „Klikni, navštiv a kup.“
Ve světě přeplněných obrazovek získává fyzická viditelnost nový význam. Statické plochy jsou stabilnější, méně rušivé a paradoxně — důvěryhodnější než digitální bannery.
Digitální reklama dnes není všechno. A rozhodně není univerzální. Statické reklamní plochy mají své pevné místo, fungují spolehlivě a v kombinaci s digitálem tvoří jedno z nejsilnějších marketingových mixů.
Pokud chcete oslovit lidi tam, kde skutečně jsou — ve fitness centrech, školách, čekárnách nebo restauracích — statické nosiče stále patří mezi nejefektivnější cesty.
© 2024 Všechna práva vyhrazena.
Web vytvořilo FACE UP media a.s.